Donder en Hagel - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Gosse Wielinga - WaarBenJij.nu Donder en Hagel - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Gosse Wielinga - WaarBenJij.nu

Donder en Hagel

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gosse

25 Juli 2006 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Op reis naar een ander land gaat meestal zonder problemen. Soms zit het tegen, dat was nu het geval naar de USA. Het begon al op weg naar het trainstation. Mooi op tijd lopend naar het station, bedenk ik dat mijn gsm nog aan de stroom op het aanrecht ligt. De loopsnelheid aanpassend op weg naar huis. Natuurlijk geen sleutel bij me gestoken. De kinderoppas hoort de deurbel niet en daar sta je dan voor je gevoel kostbare seconden te verliezen. Gelukkig is de achterdeur open en met een drafje naar het station.

Pak je net de verkeerde betaalkaart en de niet juiste pincode. Al mopperend op mezelf sta je dan op een zon overgoten station te wachten op de trein. Zweetparels op mijn hoofd en zeker op mijn hele lijf. De reis met de trien is zo als altijd comfortabel. En arriveer op tijd te schiphol voor maar 25 euro.

Het inchecken bij de KLM vereist wat handigheid met de apparatuur die daarvoor staat opgesteld. Idioot proef maar niet heus. Gelukkig lukt het deze keer weer wonderwel tot het moment van printen. Nee, hé geen boardingpass, na wat van die aardige jongelui te hebben gevraagd hoe nu verder. Krijg ik een plaatsje in de rij van probleem gevallen. Daar kun je, je geduld goed beproeven. Mensenkinderen wat kun je een aantal problemen hebben als je reist. En wat kunnen mensen zich opwinden over zaken waar van je denkt snel die extra 15 euro betalen, daar weet je later niets meer wat van af.

Ja, dan geen boardingpass hebben, dat geeft een hoop ellende. Meisje met een bezweet hoofd die het maar niet voor elkaar kan krijgen om een dergelijk papiertje uit het apparaat te krijgen. Gelukkig is er dan een oudgediende die daar wel weer een truckje opweet en het hele boardingsysteem van de KLM omzeep helpt. Ik heb in ieder geval na 45 minuten mijn papieren voor elkaar.

Snel door de controle toestanden en het vliegtuig in. Natuurlijk hebben we maar een half uur vertraging omdat iemand zijn tas kwijt is. Op het vliegveld in Minneapolis weigert de slurf actie dit duurt uiteindelijk maar een kleine drie kwartier. Door die actie mis ik net niet de volgende vlucht. En kom gelukkig goed aan in Souix Falls waar een collega me op staat te wachten.

We hebben een prachtige rit naar Pipestone. Door de warmte is de lucht aan het bewegen en zijn er vele donderbuien met veel weerlicht. Iets wat je in Nederland nooit ziet. In dit immense land zijn dan de regendruppen groter en de hagelstenen zeker. Op het journaal wordt bericht gedaan van hagelstenen met een doorsnee van 4 cm. En op sommige plaatsen 7 cm aan water. Donder en hagel

Hulde

Gosse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn eerste reis

Werk voor Suzlon Energy Ltd, Wij maken windmolens

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2017

NS

09 Juli 2011

Karre maar

11 Juli 2009

Garnale

19 December 2008

Zonen in as

17 December 2008

Zware Stenen
Gosse

Werk voor Suzlon Energy Ltd, Wij maken windmolens

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 14517

Voorgaande reizen:

16 Januari 2017 - 31 December 2017

2017

01 Januari 2017 - 23 Januari 2017

Travel 2017

04 Juli 2011 - 22 Juli 2011

Dhule july 2011

12 December 2008 - 23 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: