Mooi weer - Reisverslag uit New Delhi, India van Gosse Wielinga - WaarBenJij.nu Mooi weer - Reisverslag uit New Delhi, India van Gosse Wielinga - WaarBenJij.nu

Mooi weer

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gosse

14 December 2008 | India, New Delhi

Mooi weer,

Vijf uur in de ochtend gaat de wekker, hé dat is jammer de plicht roept. Gelukkig staat taxi Niels altijd op de afgesproken tijd voor de deur. Elke keer stuurt hij een sms met de volgende strekking “Hey Gosse alvast een goeie nachtrust toegewenst. Ik zie je morgen vroeg om 5.30 uur. Gr Niels”.

Er wordt aan je gedacht, en wie wil dat nou niet. Kwart voor zeven op schiphol, gelukkig op tijd. Wat gedonder met het ticket, dat niet bestaat. Uiteindelijk wordt ook deze zaak weer recht getrokken door een Senior die vele malen zucht. Het systeem is zeker gevoelig voor zuchtende senior dames van de help desk.

In vaktermen heet het een volle kist. Een legioen aan in Amerika wonende Indiërs zijn op weg naar hun vaderland. Vliegtuig stoelen vol met krijsende en huilende kinderen, voor vele reizigers een schrik en anderen een plaag. De volume knop biedt in dit soort gevallen een uitkomst.

Na 9 uur vliegen sta ik in India en zie de restanten van aanslagen op Mumbai. Vele groen en bruin geklede mannen met zwaar geschut staan op wacht. De schrik zit er goed in bij de Indiase overheid.

Na een voortreffelijk korte nacht gaat de dienstreis verder, op naar Mangelore. Controle naar controle op het vliegveld is al een gewenning geworden. Indiase thee smaakt weer zo als het geheugen dat vastgelegd heeft. Dromend over mooie kampeer bussen kom ik met een harde klap aan op het vliegveld van Mangelore. Snel de spullen verzamelen en op zoek naar de chauffeur.

Suzlon heeft deze mannen in alle kleuren en smaken met verschillende chauffeurs kwaliteiten. Van snelheidsduivels tot luid toeterende dwazen die zo hun weg vrijmaken. Gelukkig zijn er ook vele rustige chauffeurs, en deze wist met groot gemak het diploma mooi wee rijder te behalen. Wat een rust, wat een gemak, eindelijk iemand die het credo van Harm Speerstra gebruikt. Je hoeft niet de snelste te zijn om voorop te rijden.

Gewerkt moet er ook worden, zaterdag gewoon aan de bak in onze nieuwe fabriek. Wat zijn die gebouwen groot geworden 400 X 60 meter, en gewoon een stuk of zes. Feest van herkenning is altijd leuk met collega’s die je alleen op dienst reizen ziet.

Zondag is de rustdag, lekker in het zwembad liggen. Genieten van alles om je heen in die kleine oase. Bezoek aan de haven doet mijn bloed wat sneller stromen. Vissersboten die aan en af varen om hun vangst te lossen. Wordt direct op de kade verkocht aan een ieder die maar wil kopen. Kleine garnalen, platvissen en zelfs een echte walvishaai wordt aangeboden.

Verkennen van de mainstraat people street is een grote hobby. Lekker sneupen en ronddwalen in allerhande kleine steegjes vol met mensen is elke keer weer een belevenis. De tijd vliegt en het is zo weer zondag avond.

Hulde

Gosse