Prosit - Reisverslag uit Chhadvel, India van Gosse Wielinga - WaarBenJij.nu Prosit - Reisverslag uit Chhadvel, India van Gosse Wielinga - WaarBenJij.nu

Prosit

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gosse

13 Juli 2011 | India, Chhadvel

Slapen in een bed waaraan je niet gewend bent is de eerste nacht altijd wat oncomfortabel. Dit heeft overigens niets met het bed te maken het heeft alles met jezelf te maken. Sommige bedden zijn keihard en klein andere weer precies het tegenovergestelde. Niets is wat het lijkt dat heb ik in de afgelopen jaren wel ondervonden. De hotelkamer kan er nog zo prachtig uitzien het bed kan verschrikkelijk zijn. Gelukkig wen je ook aan de veranderende omstandigheden.
Heera Executive is de naam van het Hotel waar ik nu verblijf. Eigenlijk is het gebouwd om als ziekenhuis te dienen voor de betere gesitueerde, die hebben besloten om de zorg toch elders in te kopen. Een slimme zakenman heeft hier nu een Hotel van gemaakt. Ruime hoge kamers met een brede ingang, het bed is royal te noemen en lekker zacht. Elke kamer heeft een eigen ac (air conditioner) die ook de luchtvochtigheid kan regelen. Vele Hotels hebben een centrale ac die alleen maar koelt en niets aan de luchtvochtigheid doet, met als resultaat een klamme omgeving, en erger een klam bed. Dit kun je oplossen door een elektrische deken mee te nemen en je bed voor te verwarmen. Gelukkig is dat hier niet nodig.
Wat altijd lastig is de eerste nacht is het afstellen van de ac, te koud, te warm, te veel herie. Na een intensive eerste nacht heb ik ook deze luxe onder controle en dan is het comfortabel slapen zou je zo denken. Een gegeven in een Hotel is dat er ook andere mensen slapen. Vinden wij het normaal om met twee mensen en je kinderen op de kamer te slapen is het hier een sport om zo veel mogelijk mensen op een kamer te krijgen. Het laat zich wel raden, de kosten per persoon per nacht moet naar beneden en het is wel zo gezellig. Zijn de aantallen in de familie zo groot dan komt er een splitsing, mannen kamer en vrouwen kamer met kinderen. Je hebt het niet voor het uit kiezen wie je buren zijn in een Hotel en dat maakt bij beide niets uit, ze zijn beide even luidruchtig. Diep in de nacht is voor de mannen die nog napraten en een borreltje nemen, vroege ochtend is voor de kinderen die over de gangen draven en zich vooral laten horen. Natuurlijk zijn de vrouwen ook vroeg met de voorbereidingen van de dag en waarom er dan zoveel hard gesproken moet worden is me een raadsel. Dit fenomeen doet zich vooral voor in het weekend en me een beetje geluk zit je kamer er tussen. In het vroege voorjaar worden er veel bruiloften georganiseerd, en dan is het in dit Hotel dag en nacht feest. Ja zelfs je kamer wordt overdag gebruikt door de bruiloftsgasten om zich te douchen en om te kleden.
Executive is het hotel wel, vier restaurants en een heuse fitnessroom. Eten doe je dan ook maar voor het gemak in het hotel, er is verder ook geen restaurant in de beurt wat voldoet aan de gestelde eisen. Gisteravond hebben we met het leiderschaps team gegeten in het hotel. 16 man sterk in een speciale kamer waar we met veel overtuiging konden praten over de zaken die ons roeren. Hoe later het wordt hoe meer interessante kwaliteiten van dit jonge team boven water komen. Heuse zangerskwaliteiten en jonge mannen die mooie verhalen kunnen vertellen. De schade was één wit neus deze morgen die wat meer tijd nodig heeft om bij te komen. Verder zijn we deze ochtend allemaal weer vroeg aan de slag gegaan
Prosit, Hulde Gosse

• 13 Juli 2011 - 19:24

Willy:

lieve gosse,vanuit een nat en killig nederland even een groet van mij.leuk om jouw verslagen te lezen.hier is alles best en we hebben een geweldig weekend gehad met je zoon!!pas goed op jezelf en tot volgende week. willy